آموزش ماساژ برای خواب نوزاد


تاریخ درج : 1391/03/17
تعداد نمایش : 5952

بسیاری از والدین به طور غریزی برای آرام کردن کودکانشان برای آموزش ماساژ برای خواب نوزادخواب، آنها را ماساژ می‌دهند. معمولا می‌توان قبل از بردن به رختخواب یا زمانی که کودک چرت می‌زند ماساژ را انجام داد. هنگامی که لباس خواب کودک را پوشاندید، او را در روی رختخوابش دراز کنید، یا در آغوش بگیرید و ماساژ دهید، متوجه می‌شوید که به طور خاصی کودک آرام می‌شود.


ماساژ شکم برای آرام و خواب کردن کودک
کودکتان را به پشت دراز کنید، دستتان را روی شکم قرار دهید، کف دست در قسمت پایین شکم باشد سپس موافق عقربه‌های ساعت با استفاده از انگشتان و کف دست دورانی ماساژ دهید. فشار ملایم به کار برید و به مرور تا وقتی که آرام‌تر شود و به خواب رود فشار را کاهش دهید. زمانی که فشار دستتان زیاد باشد کودک ممکن است به خواب نرود.


ماساژ سر و صورت برای خواب کردن کودک
اگر کودک‌تان را در آغوش گرفته‌اید، زمانی که به خواب می‌رود می‌توانید، به ملایمت صورت و سر او را ماساژ دهید، با پشت یکی از انگشتانتان، گونه او را به نرمی به طور هماهنگ ماساژ دهید، به آرامی به او نگاه کنید، با او صحبت کنید یا آواز بخوانید. سپس با قرار دادن یکی از دستانتان روی سر طوری که انگشت نشانه در خط رویش مو باشد، به سمت عقب و به طرف گردن به ملایمت ماساژ دهید، تا زمانی که کودک با این ماساژ احساس آرامش می‌کند، ادامه دهید.


روانشناسی خواب کودک
بسیاری از کودکان تنها زمانی به خواب می‌روند که یک نفر در کنار آنان باشد. در آغوش گرفتن کودک، یکی از نقش‌های حیاتی والدین است، اما تکامل استقلال کودک نیز مهم است، زیرا یاد می‌گیرد که می‌تواند به تنهایی به خواب رود، در حدود ۴ ماهگی کودک، برای زمان خواب، ساعت مشخصی را تعیین کنید و وقتی که کودک هنوز بیدار اما خواب‌آلود است او را در تختخوابش بگذارید، کنار او بنشینید، یا در صورت امکان او را ماساژ دهید تا زمانی که او به خواب رود، چند هفته بعد، کمکی را که برای خواب رفتن او می‌کنید، کم نموده و خارج شدن از اتاق را شروع کنید و او را تشویق کنید تا خودش به تنهایی به خواب رود.

گردآوري:‌ گروه سلامت پرداد

مطالب مرتبط :

مراقب قوه تخیل کودکانتان باشید!

عدم وجود تعریف مشخصی از مولفه‌های تخیلی در کتاب و آثار سینمایی، نکته‌ای است که همیشه نادیده گرفته شده در حالی که این امر در جهان جا افتاده و در جذب مخاطبان موفق بوده است.
به جای کودک فکر نکنيد

همه ی ما والدين انتظار داريم که فرزندانمان بهتر از ما باشند. همه ی ما دوست داريم که فرزندانمان خوب يا بد بودن رفتار ديگران را تشخيص دهند و به راحتي در مقابل خواسته هاي نامعقول دوستان، اطرافيان و... تسليم نشوندو اين امر ميسر نمي شود مگر اين که زمينه هاي پرورش خردورزي، نقادي و انديشيدن را برايشان فراهم کرده باشيم.
چگونه کودک سحر خیز داشته باشیم؟

یکی دیگر از مشکلات والدین با فرزندانشان موقعی است که می خواهند فرزندشان را از خواب بیدار کنند تا به مدرسه بروند. دعواهای روزانه، داد و فریادها،گریه ها، همه و همه اتفاقاتی است که صبح زود موقع بیدار شدن رخ می دهد و حتی ممکن است تا آخر روز اعصابمان را خرد کند
ترس از مدرسه و راههای مقابله با آن

ترس از مدرسه یکی از اختلال‌های روانی شایع در دوران مدرسه است که در کودکان دبستانی بیشتر دیده می‌شود. بسیاری از كودكان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می‌شوند...
روش های مفید برای کاهش استرس در کودکان

درمان استرس ، درمان استرس کودکان ، درمان استرس کودکان پیش دبستان ، شرکت در کلاس هاي آرام بخش براي بسياري از مادران و کارمندان که به دليل مشکلات روزمره زندگي دچار استرس هستند، راه حل مناسبي است. اما اين روزها برپايي اين کلاس ها براي بچه هاي پيش دبستاني نيز توصيه مي شود تا بتوانند از انرژي منفي رهايي پيدا کنند. اين کودکان با حضور در کلاس هاي يک ساعته روش هايي مانند آرام بخشي و قصه گويي را آموزش مي بينند.
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :