افزایش متابولیسم بدن با رعایت این نکات


تاریخ درج : 1393/03/05
تعداد نمایش : 1215

کالری,کاهش کالری,سوزاندن کالری,رژیم های غذایی,رژیم غذایی چربی سوز,رژیم غذایی کم کالری,افزایش متابولیسم بدن,اگر بخواهیم تعریفی جامع از متابولیسم داشته باشیم به این‌گونه است که متابولیسم درواقع نشان‌دهنده میزان سوخت‌وساز بدن شما است، البته بایستی گفت که متابولیسم و میزان سوخت‌وساز بدن هر شخصی مخصوص همان شخص است بدین گونه که اگر متابولیسم بدن شخصی از شخص ثانی بیشتر باشد در حالت استراحت و دیگر فعالیت‌های موازی ، شخص با متابولیسم بالاتر دارای مصرف انرژی بیشتری نسبت به فرد ثانی است درنتیجه میزان چربی کمتری در بدن خود ذخیره نگه می‌دارد، حال داشتن متابولیسم نامناسب دلیلی بر نگرانی نیست زیرا این موضوع با یک سری فعالیت‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و نتیجه بر افزایش سوخت‌وساز بدن خواهد شد، که هدف از  بخشی از این مقاله نیز بررسی همین موضوع است.

1- تمرینات استقامتی انجام دهید
یکی از روش‌های افزایش سوخت‌وساز بدن انسان انجام فعالیت‌های ورزشی استقامتی است، زیرا این فعالیت‌ها باعث پارگی‌های سطوح ماهیچه‌ای می‌شود و برای ترمیم این سطوح ماهیچه‌ای بدن نیاز به سوختن کالری دارد تا بتواند این پارگی‌ها را بهبود ببخشد، لذا تا توانید به‌اصطلاح به وزن‌ها و میله‌ها حمله‌ور شوید.

2- بیشتر تحرک داشته باشید
بیشتر افراد فکر می‌کنند که صرفاً با رفتن به باشگاه‌های ورزشی می‌توانند سوخت‌وساز بدن خود را افزایش دهند درصورتی‌که واقعیت چیز دیگری است زیرا هر شخص به‌طور متوسط بین 3 تا 5 ساعت در هفته به باشگاه می‌رود، و بقیه روز خود را در مکان‌های دیگر مثل محل کار و محل زندگی خود می‌گذراند.
پس اگر می‌خواهید سوخت‌وساز بدن خود را افزایش دهید بایستی تا جای ممکن تحرک داشته باشید مثلاً اگر در یک اداره کار پشت میزی داشته باشید بهترین کار ممکن این است که یا پیاده سر کار بروید و یا اینکه ماشین خود را در دورترین نقطه پارکینگ پارک کنید تا مسافت بیشتری را بتوانید پیاده‌روی کنید و در محل کار خود نیز تا جای ممکن مثلاً بعد از هر 15 دقیقه یک‌بار از سر جای خود بلند شوید و مقداری راه بروید و حرکات کششی انجام دهید زیرا همین امور به‌ظاهر ساده در افزایش سوخت‌وساز بدن شما بسیار مؤثر است.

3- تا جای ممکن تنوع غذایی داشته باشید
تحقیقات ثابت کرده که متابولیسم بدن انسان با تنوع غذایی به دلیل داشتن انواع و اقسام مواد معدنی و غیره بهتر جواب می‌دهد، و اینکه نداشتن تنوع غذایی بالعکس عمل می‌کند.
یک تحقیقات نشان داده که شهروندان ساکن آمریکای شمالی دارای تنوع غذایی کم در حدود 20 نوع غذا می‌باشند به همین دلیل است که اضافه‌وزن در آن‌ها بسیار شایع است. پس برای افزایش سوخت‌وساز بدن خود تنوع غذایی خود را بالا ببرید.

4- میزان مصرف کالری و کربوهیدرات خود را به‌صورت ناگهانی کاهش ندهید
تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش ناگهانی مصرف کربوهیدرات‌ها و کالری‌ها در مواد غذایی خود بدون شک باعث به وجود آوردن نوعی مکانیسم دفاعی در بدن شما می‌شود که نتیجه آن در حقیقت مقاومت بدن شما در برابر سوختن کالری‌های ذخیره‌شده در بدن است، زیرا بدن انسان از این هوشمندی برخوردار است که در صورت کاهش شدید میزان کالری‌های ورودی به بدن، خود مصرف آن کالری‌های باقی‌مانده را به‌نوعی جیره‌بندی کند تا با کمبود در آینده مواجه نشود و این مطلب به‌خودی‌خود باعث کاهش سوخت‌وساز بدن انسان می‌شود. لذا توصیه ما به شما دوستان این است که به‌صورت تدریجی از میزان مصرف کالری‌های بدن خود کم کنید و هرازگاهی نیز این رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید.

5- تقلب کنید!
همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد شما برای اینکه بدن خود را فریب داده و به او این‌گونه القا کنید که میزان مصرف کالری به بدن خود را کاهش نداده‌اید باید به‌صورت دوره‌ای معمولاً هر 5 یا 7 روز یک‌بار به هر میزان که دوست دارید کالری وارد بدن خود کنید زیرا با این کار متابولیسم بدن خود را همچنان در حالت ایده آل نگه می‌دارید بدون اینکه آسیبی به رژیم غذایی خود وارد کرده باشید و یا اینکه اضافه‌وزن پیدا کنید.

6- به خود استراحت بدهید
حال بعضی افراد هستند که با خوردن غذاهای پرکالری به‌صورت دوره‌ای سعی در بالا نگه‌داشتن سوخت‌وساز بدن خود دارند ولی با گذر زمان متوجه می‌شوند که در این کار ناموفق بوده‌اند، که در این موقعیت پزشکان توصیه می‌کنند که شما بایستی برای تقریباً 1 تا 2 هفته رژیم غذایی خود را به حالت تعلیق درآورید و به غذا خوردن طبیعی خود بازگردید تا از این طریق متابولیسم بدن شما مجدداً به حالت مصرف بالا بازگردد. ولی یادمان باشد که منظور از  عادات غذایی عادی مصرف بیش‌ازحد مواد غذایی نیست بلکه مصرف موردنیاز و اندکی بیشتر بدن است که این میزان برای هر شخص با توجه به ویژگی‌های فیزیکی او فرق دارد ولی به‌صورت میانگین نباید در دوره استراحت غذایی بیش از 500 کالری اضافه در روز انرژی وارد بدن خود کنید.

7- بیش‌ازحد به خود فشار نیاورید
بدن انسان نشان داده که هرگاه به هر طریقی مورد تهدید واقع شود به‌نوعی در برابر آن تحدید از خود مقاومت نشان می‌دهد و مکانیسم‌های دفاعی مخصوص به آن تهدید را به خود می‌گیرد، حال اگر انسان به‌صورت شدید ورزش کند و این ورزش نیز همراه با رژیم سخت غذایی باشد نتیجه این قضیه واکنش بدن در برابر این افزایش مصرف انرژی در بدن می‌شود و به‌صورت خودکار سوخت‌وساز بدن را پایین می‌آورد.
به همین دلیل است که هنگامی‌که ورزشکاران حرفه‌ای ورزش را کنار می‌گذارند به دلیل پایین آمدن سوخت‌وساز بدنشان به‌سرعت چاق می‌شوند و بدن آن‌ها انرژی‌های واردشده را به‌سرعت جذب می‌کند، پس تا جای ممکن از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی به بهانه لاغری و تناسب‌اندام و غیره بپرهیزید و انجام فعالیت‌های مذکور را زیر نظر پزشک و با راهنمایی‌های او انجام دهید زیرا در غیر این صورت متابولیسم بدن شما دچار تغییر عادت می‌شود.

8- آب بنوشید
مصرف آب در بدن انسان باعث می‌شود که بدن انسان میزان انرژی بیشتری را آزاد کند، زیرا آب این امکان را به انسان می‌دهد که انرژی آزادشده را دفع کند بدون اینکه آسیبی به بدن انسان وارد شود، حال اگر می‌خواهید که بدن شما دارای متابولیسم خوب و همچنین پوست زیبایی باشید تا جای ممکن آب بنوشید. در قسمت قبل از مقاله خود راهکارهای تنظیم متابولیسم بدن خود را بررسی کردیم حال برای اینکه سوخت‌وساز بدن را افزایش دهیم و میزان بیشتری از چربی‌های خود را بسوزانیم  چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم، البته در این قسمت از مقاله فرض بر این است که شما دوستان تمام فعالیت‌های مربوط به سوختن چربی‌های بدن خود را انجام می‌دهید مثل انجام فعالیت‌های ورزشی و هوازی و غیره.

تهیه و گردآوری : گروه سلامت پرداد / منبع : فارنت

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

با این مواد غذایی لاغر شوید

بسیاری از مردم به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، استفاده از انواع رژیم لاغری در کنار انواع قرص ها و داروها و همچنین حرکات ورزشی نشان از علاقه مردم به خصوص بانوان به تناسب اندام و لاغر به نظر...
پنیر آدم را خنگ می کند؟

این جمله را شاید بارها شنیده باشید که می گویند: "پنیر آدم را خنگ می کند" آیا واقعا این نکته صحت دارد؟ اگر صحیح است ریشه علمی آن چیست؟
نخ دندان مناسب برای دندان

نخ دندان مناسب برای دندان
عصاره سیر موثر در درمان اسهال عفونی

این باکتری از خانواده‌ی ای‌‌کولای نیز با حمله به رودها موجب اسهال عفونی و شدید می‌شود. جالب اینجاست که عصاره سیر در درمان این مورد نیز موثر بوده است.
حرکت ورزشی برای آب کردن شکم و پشت ران

حرکت ورزشی برای آب کردن شکم و پشت ران
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

نمونه هاشور ابرو  درج آگهی استخدام استخدام سپاه  پسردارشدن تضمینی  خرید اینترنتی بلیط هواپیما

X

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :