تاثیرات میان وعده در سلامت بچه ها


تاریخ درج : 1390/07/06
تعداد نمایش : 8408

دوباره مدرسه ها باز شد و با شروع مدارس نگرانی مادر ها از بابت صبحانه نخوردن فرزندشان شروع شد، باید توجه داشته باشید که ایجاد یک میان وعده ی مناسب در تغذیه مدرسه ی فرزند شما می تواند به او انرژی لازم را در طول روز دهد، بنابراین در تهیه یک میان وعده ی مناسب کوشا باشید!مصرف ميان‌وعده‌ها مي‌تواند با ثابت نگه‌داشتن قندخون در مقادير متعادل، باعث بهبود كاركرد مغز و افزايش يادگيري كودكان شود. نتايج مطالعه‌هاي متعدد نشان داده است معمولا قدرت يادگيري و تمركز دانش‌آموزاني كه صبحانه نمي‌خورند و بين زنگ‌هاي تفريح نيز از ميان‌وعده استفاده نمي‌كنند، از ساير كودكان كمتر است.
مصرف ميان‌وعده‌هايي مانند آجيل مي‌تواند با تامين اسيدهاي چرب لازم براي رشد، تكامل و كاركرد مغز كودكان، باعث بهبود فعاليت‌هاي ذهني در آنها شود.
البته توصيه مي‌شود كودكان و نوجوانان موادغذايي حاوي قندهاي ساده مانند كيك و بستني را به عنوان ميان‌وعده مصرف نكنند زيرا اين خوراكي‌ها با افزايش ناگهاني قند و متعاقبا افت سريع قندخون، در ايجاد گرسنگي و كاهش قدرت يادگيري نقش موثري دارند.
بنابراين، بهترين موادغذايي براي سهم ميان‌وعده كودكان و نوجوانان عبارتند از نان و پنير، انواع ميوه و سبزي‌ها، آجيل‌ و بيسكويت‌هاي سبوس‌دار. البته بهترين نوع ساندويچ براي ساعت‌هاي زنگ‌تفريح كودكان سنين 8-7 سال، ساندويچ‌ نان و پنير به همراه سبزيجاتي نظير گوجه‌فرنگي و خيار يا انواع مغزهاست و توصيه مي‌شود كودكان حتما ميان‌وعده‌هاي خود را بين ساعت 30/9 تا 11 بخورند. زيرا مصرف ميان‌وعده‌ها بعد از ساعت 11 باعث كاهش ميل كودك به وعده ناهار مي‌شود و دريافت انرژي و موادمغذي مورد نيازشان را كاهش مي‌دهد. فراموش نكنيد كه توجه به اين نكته به‌خصوص در مورد كودكاني كه لاغر و كم‌وزن هستند، اهميت بيشتري دارد.
توصيه مي‌شود كودكان چاق علاوه بر مصرف ميان‌وعده در ساعت گفته شده، يك سهم از ميوه و سبزي هم نزديك به وعده ناهارشان ميل كنند تا اشتهاي چنداني براي خوردن ناهار نداشته باشند آنها با اين كار به كنترل وزن شان كمك خواهند كرد. در ضمن، ساندويچ‌هايي كه سس دارند را براي فرزندتان تهيه نكنيد زيرا اين ساندويچ‌ها حتما بايد در فاصله 30 تا 40 دقيقه بعد از تهيه‌شان مصرف شوند و اين كار در مدرسه مقدور نيست و با خوردن آنها احتمال مسموميت غذايي وجود خواهد داشت.
گردآوری:: گروه سلامت پرداد

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

چگونه شکم بزرگ خود را کوچک کنیم

یکی از مشکلات چاقی تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم است اما گاهی اوقات بدون آن‌که چاق باشید شکمی برجسته دارید. اگر دچار این مشکل هستید این توصیه‌ها را جدی بگیرید.
شروع شیردهی

شیردهی به نوزاد باید بلافاصله بعد از تولد نوزاد انجام شود . حتی در زمانی که سزارین انجام شده است هم مادر می تواند
در مورد این ورزش معجزه آسا چه میدانید؟

پیلاتس ورزشی است که بدن را روی فرم می آورد. این ورزش علاوه بر تاثیر مثبت روی ظاهر بدن، باعث ایجاد نشاط روحی نیز می شود.
پیاده‌ روی را در بخشی از زندگی روزانه‌ تان قراد دهید

پژوهشگران علوم پزشکی هشداردادند که نتایج بررسی های متعدد در جوامع مختلف نشان داده است که گرچه پیاده‌روی بهترین دارو برای یک انسان است اما انسان قرن بیست و یک ام، کمتر از هر زمان دیگری راه می‌‌رود.
دمنوشی برای درمان مشکلات تیروئیدی

دمنوشی برای درمان مشکلات تیروئیدی
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :