تا ميتوانيد لبنيات مصرف كنيد
تحقيقات جديد نشان ميدهد مصرف روزانه فرآورده هاي لبني كم چرب نظير شير، ماست و پنير، خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و ديابت نوع 2 را كاهش ميدهد.
طبق گفته محققان افزايش ميزان كلسترول و فشار خون كه به عنوان (سندرم مقاومت به انسولين) شناخته شده است از عوامل بروز بيماريهاي قلبي و ديابت به شما ميروند.
دكتر مارك پريرا ميگويد : مصرف روزانه شير و فرآوردههاي آن به حد كافي در پيشگيري از (سندرم مقاومت به انسولين ) و همچنين بيماري چاقي موثر است.

اين پژوهشگر ميافزايد : طي 30 سال گذشته به علت عدم استفاده از لبنيات يا مصرف نكردن آن به حد كافي از سوي كودكان و نوجوانان با روند رو به رشد چاقي و ديابت نوع 2 مواجه بوديم.
پژوهشگران طي 10 سال تحقيق بر روي 3000 نفر از افراد در رده سني 18 تا 30 سال، به اين نتيجه رسيدند كه مصرف شير و فرآوردههاي آن به صورت روزانه خطر ابتلاي به ديابت نوع 2 و فشار خون را تا 71% كاهش ميدهد.
مصرف لبنيات، به غير از عوامل ديگر نظير رژيم غذايي، ورزش و اجتناب از مصرف دخانيات خطر گسترش سندرم مقاومت به انسولين را تا 21% كاهش ميدهد. به اعتقاد محققان كلسيم، پتاسيم، منيزيم و مواد معدني موجود در مواد لبني از بروز فشار خون و ديابت نوع 2 جلوگيري ميكند. گنجانيدن مواد غذايي ديگر نظير غلات، حبوبات، ميوه و سبزيجات در برنامه غذايي روزانه و مصرف آنها به اندازه كافي در پيشگيري از بروز اين بيماريها موثر است.
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد