زمان شروع برنامه غذايي برای زنان باردار


تاریخ درج : 1389/12/22
تعداد نمایش : 10191

زمان شروع برنامه غذايي
براي شروع رژيم، حداقل دو پريود ماهانه قبل از تاريخ پيش بيني شده براي بارداري، مورد نياز است، يعني حداقل 2 ماه قبل از بارداري، رژيم بايد تا زماني كه بارداري با انجام تست هاي آزمايشگاهي دقيقا مشخص شود، ادامه داشته باشد. ابتدا بايد مطمئن شويد كه ممنوعيتي براي اجراي رژيم نداشته باشيد. مثلا رعايت رژيم غذايي براي پسر دار شدن در موارد : فشار خون بالا، ناراحتي هاي قلبي و نارسايي كليوي ممنوع است. رعايت رژيم غذايي براي دختردار شدن در موارد : اختلالات عصبي، بالا بودن كلسيم خون و نارسايي هاي كليوي ممنوع است.

زمان شروع برنامه غذايي برای زنان باردار


سديم
مقدار نياز سديم روزانه معادل 5/0 گرم است.
رژيم هاي عادي غذايي معمولا تا 4 برابر مقدار فوق را تامين مي‌كنند.
منابع غذايي سديم : علاوه بر نمك طعام، غذاهاي دريايي، گوشت، تخم مرغ و شير از جمله منابع سديم هستند.
پتاسيم
مقدار احتياجات روزانه پتاسيم يك ميلي گرم است. در شرايط طبيعي، رژيم‌هاي عادي غذايي معمولا تا 15 برابر مقدار فوق را به خوبي تامين مي‌كند.
منابع غذايي پتاسيم : گوشت، غلات، ميوه‌ها و سبزيها.
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

مطالب مرتبط :

یک نوشیدنی ارزشمند برای خانمها

اسفناج سرشار از مواد معدنی،ویتامین و آهن است. آب اسفناج نیز دارای ارزش غذایی بالا و آنتی اکسیدان است. شما میتوانید با ترکیب آب اسفناج و آب میوه ها یا سبزیجات دیگر معجونی پرخاصیت تهیه کنید. فواید آب اسفناج در...
چه مشکلی دارید، بگویم چه بخورید!

فشار خونتان بالاست؟ کرفس و روغن زیتون میل کنید. روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد.
نقش مصرف چربي‌ها و روغن‌هاي نباتي در سلامتي

چربي‌ها و روغن‌ها كه در برنامه غذايي روزانه از اجزاي اصلي و مهم بشمار مي‌روند،‌موادي هستند غيرمحلول در آب كه منشاء حيواني و گياهي دارند.
آدامس جویدن برای این بیماران ممنوع!

آدامس جویدن برای این بیماران ممنوع!
رژيم مناسب غذايي براي ترك سيگار

درباره اثرات مخرب استعمال دخانيات زياد خوانده‌ايد و شنيده‌ايد و البته اين را هم همه مي‌دانند كه ترك كامل و ناگهاني سيگار، بهترين شيوه ترك سيگار است
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :