نکات کلیدی کاهش وزن بعد از تعطیلات عید


تاریخ درج : 1396/01/16
تعداد نمایش : 167

نکات کلیدی کاهش وزن بعد از تعطیلات عیدشاید شما هم از جمله افرادی باشید که در طول  تعطیلات نوروز دچار اضافه وزن شده اند؛ اما تا دیر نشده بهتراست به فکر کاهش این اضافه وزن باشید. یکی از بهترین گزینه ها ورزش است به طور معمول ورزش کردن در حالت عادی باعث کاهش وزن نمی‌شود. شما باید ورزش خود را طوری تنظیم کنید که این اتفاق بیفتد.

برای داشتن یک کاهش وزن اصولی باید به نکات زیر توجه کنید

به یاد داشته باشید که چرا ورزش می‌کنید
اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید میزان کالری دریافتی را با میزان کالری که می‌سوزانید مقایسه کنید. در واقع میزان کالری دریافتی شما باید کمتر از کالری که می‌سوزانید باشد.به عنوان مثال اگر ورزش می‌کنید بعد از ورزش پفک وچیپس نخورید این کار باعث می‌شود که خیلی بیشتر ازآن مقداری که کالری سوزانده‌اید ، کالری دریافت کنید.

از تاثیر افزایش اشتها بر اثر ورزش آگاه باشید
ورزش کردن باعث می‌شود که اشتهای شما افزایش پیدا کند. باید در کنار ورزش مراقب میزان غذا خوردن خود باشید. ورزش ممکن است حتی باعث افزایش وزن شود چون اشتهای شما برای خوردن را بیشتر می‌کند. شما نباید میزان غذا خوردن خود را تغییر دهید تنها باید ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و مانند قبل غذا بخورید.

مراقب نوشیدنی‌های ورزشی باشید
نوشیدنی‌های ورزشی حاوی شکر و نمک است تا آب از دست رفته بر اثر تعریق را جبران کند. بعضی از نوشیدنی‌های ورزشی کربوهیدرات نیز دارد.  بهتر است افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند آب معمولی بنوشند یا از نوشیدنی‌های ورزشی که کالری ندارد، استفاده کنند.

فعالیت فقط باشگاه رفتن نیست
نباید تنها برای کاهش وزن به باشگاه بروید. می‌توانید در کنار این کار پیاده ‌روی کنید یا به هر نحوی فعالیت بدنی خود را در طول روز افزایش دهید. کافی است ضربان قلب شما بالا برود تا کالری بیشتری بسوزانید.

حتما نباید ورزش شدید انجام دهید
حتما نباید ورزش شما خیلی شدید باشد تا کالری بسوزانید. می‌توانید ورزش با شدت متوسط انجام دهید. برای مثال پیاده‌روی به کاهش وزن کمک می‌کند. در ضمن فعالیت با شدت متوسط، چندان اشتهای شما را برای غذا خوردن بیشتر تحریک نمی‌کند.

چربی‌های پنهان را در نظر داشته باشید
بدن به میزانی از چربی برای سالم بودن نیاز دارد؛ چربی اضافه برای بدن خطرناک است. در بدن هر کس در جاهای مختلف چربی ذخیره شده است. مکان ذخایر چربی در بدن به ژنتیک، نحوه زندگی و جنسیت بستگی دارد. یک نوع چربی در زیر پوست ذخیره شده است که ما آن را می‌بینیم و حس می‌کنیم. میزانی از چربی نیز در اطراف اندام‌های داخلی بدن ذخیره شده است که ما آن را نمی‌بینیم و این چربی خطرناک است. ما باید از ذخیره شدن این نوع چربی جلوگیری کنیم. بدن نیز ابتدا شروع به سوزاندن این چربی‌ها می‌کند و بعد به سراغ چربی‌هایی می‌رود که زیر پوست است. بنابراین ما خیلی سریع شاهد کاهش چربی‌های بدن نخواهیم بود و انگیزه‌ خود را برای ورزش کردن از دست می‌دهیم. اما باید بدانیم که بدن در حال سوزاندن چربی‌های خطرناک است و ورزش ما مفید واقع شده است.

عضلات را پرورش دهید تا انرژی مصرف شود
پرورش عضلات به خودی خود باعث مصرف انرژی می‌شود. هر چه قدر عضلات بیشتری داشته باشید از میزان چربی بدن شما کاسته می‌شود. پرورش عضلات باعث افزایش سوخت و ساز بدن حتی در زمان استراحت می‌شود.

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

ضد آلرژی‌ های بهاری

مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌ شود و مصرف آن از آلرژی ‌های فصل بهار پیشگیری می‌ کند
تاثیر تشعشعات موبایلی بر سلامت انسان

پروفسور سمیعی به تازگی اعلام کرده که هنوز هیچ تحقیقی مثبت یا منفی بودن تاثیر تشعشات موبایلی بر سلامت انسان را تایید نکرده است.
روش طلایی از بین بردن چربی شکم

روش طلایی از بین بردن چربی شکم
عامل ایجاد کننده یبوست و درمان یبوست

کم‌ تحرکی، مصرف غذاهای آماده و فست فودها، مصرف نکردن میوه و سبزی به میزان کافی و تغییر شیوه زندگی موجب شده است تا یبوست "Constipation" به یکی از مشکلات شایع گوارشی تبدیل شود. برای آشنایی با علل، عوارض و راه‏های پیشگیری و درمان این مشکل شایع گوارشی با ما همراه شوید.
رژيم غذايي يددار

كمبود يد، يكي از مشكلات تغذيه‌اي است كه تقريباً در بيشتر كشورهاي جهان شايع است و مانع توسعه و پيشرفت جامعه مي‌شود.
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :