يك رژيم غذايي سالم حاوي چه مقدار كالري است؟


تاریخ درج : 1389/12/22
تعداد نمایش : 7183

يك رژيم غذايي سالم حاوي چه مقدار كالري است؟

پيش از هر چيز بايد بدانيد كه بدن انسان پروتئين، چربي و كربوهيدراتها را نيز به كالري تبديل مي‌نمايد. 1 گرم پروتئين و كربوهيدرات برابر است با 4 كالري است و همچنين 1 گرم چربي برابر با9 كالري مي‌باشد. واضح است كه غذاهاي پرچرب حاوي كالري بيشتري نسبت به غذاهاي كم چرب هستند. اما ساده لوح نباشيد! منظور ما اين نيست كه چون چربي غذايي پايين است پس شما هر چه قدر كه دوست داشتيد ميتوانيد از آن بخوريد. حتي اگر شما در يك وعده غذايي از مقدار زيادي پروتئين استفاده كنيد اين كار ميتواند سلامت شما را به خطر اندازد. يك مرد بالغ قادر به هضم 40 گرم پروتئين در هر وعده غذايي مي‌باشد. هر چه بيش از اين مقدار مصرف شود به عنوان چربي در بدن فرد ذخيره ميشود. اين نكته را زماني كه در حال رژيم گرفتن به خاطر بسپاريد. كالري مورد نياز بدن شما بايد از 55-60 درصد از كربوهيدرات، 25-30 درصد از پروتئين و 15-20 درصد از چربي تشكيل شود. يك انسان سالم بايد ميزان كالري مورد نياز بدن خود را طي 4-6 وعده به بدن برساند كه البته به دليل شرايط شغلي و فرهنگي به ما آموزش داده اند كه غذاي خود را در 3 وعده نسبتا بزرگتر ميل كنيم كه اين امر به عنوان يك رژيم غذايي سالم به شمار نمي‌رود.

يك رژيم غذايي سالم حاوي چه مقدار كالري است؟

ميزان كالري مورد نياز يك مرد بالغ فعال ( منظور از فعال بودن، داشتن حداقل 3-5 مرتبه ورزش در طول هفته مي‌باشد ) براساس عوامل فوق الذكر در حدود 2500-3000 كالري در هر روز مي‌باشد.
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

10 راه براي بهبود ساخت و ساز بدن

متابوليسم (سوخت و ساز ) فرآيندي است كه بدن از طريق آن انرژي خود را براي هر كاري از جذب سلولي گرفته تا شركت در دو ماراتن به مصرف مي‌رساند
کارهایی که بعد از غذا خوردن نباید انجام داد

بعد از غذا خوردن از انجام این هفت کار جدا خودداری کنید، چرا که به مرور زمان تاثیر بد خود را بر سلامت شما خواهند گذاشت.
با برنامه کاهش ون سیبینا به سادگی 10 کیلو لاغر شوید

با برنامه کاهش ون سیبینا به سادگی 10 کیلو لاغر شوید,برنامه کاهش ون, شماره سیبینا ,رژِم لاغری,برنامه غذایی لاغری,با ثبت نام در دوره سه ماهۀ برنامه غیرحضوری سیبیتا فقط با پرداخت ۷۸ هزار تومان، می‌توانید تا عید ده کیلو وزن کم ...
این خوراکیها را بخورید و لاغر شوید

هنگامی که صحبت از کم کردن وزن می شود خوردن تخم مرغ مناسب نمی باشد. اما خوردن آن در صبحانه باعث جذب پروتئین زیادی می شود. یک مطالعه نشان داده که زنان مبتلا به اضافه وزن اگر برای وعده صبحانه تخم مرغ بخورند می توانند دوبرابر زنانی که روز خود را با خوردن شیرینی آغاز می کنند وزن کم کنند ...
میوه هایی برای تأمین آب بدن شما

سیب: یک عدد سیب بزرگ منبع عالی فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که حاوی حدود 191 میلی‌لیتر آب است.
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :