چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم


تاریخ درج : 1389/12/22
تعداد نمایش : 8285

چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم

روزانه از هر يك از گروههاي غذايي حداقل يك ماده غذايي را بخوريد.
بنا بر برخي از آمارها حدود يك پنجم از كودكان زير 6 سال كشورمان از سوءتغذيه رنج مي‌برند. سوءتغذيه از عوامل مختلفي ناشي ميشود، در اين ميان عدم يك برنامه غذايي دقيق و علمي كه بتواند پروتئين و انرژي لازم را براي حفظ سلامتي كامل بدن تامين كند، از اهميت بسزايي برخوردار است.

چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم

آنچه پيش روي داريد يك برنامه غذايي كاملي جهت پيش‌گيري از سوء تغذيه و حفظ سلامت بدن است كه توسط معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، انستيتو تحقيقات تغذيه و صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف ) تهيه شده است.
اميد است خانواده‌هاي محترم با رعايت اين برنامه غذايي بر حسب شرايط اقتصادي خود به حفظ سلامتي و بهداشت اعضاي خانواده كمك كنند.

1- شير و لبنيات در رژيم غذايي
2- گوشت و حبوبات در رژيم غذايي
3- نان و غلات در رژيم غذايي
4- ميوه‌ها و سبزي‌ها در رژيم غذايي
5- گروه متفرقه

هوشمندانه بخوريد!

قبول كنيد سالم غذا خوردن كار سختي است. همه ما بارها و بارها شنيده‌ايم كه ميوه سبزي‌ براي سلامتي خوب هستند، اما حتي يك نظر جزيي به وضعيت و آمار سلامت عمومي نشان ميدهد اكثر مردم نميدانند چگونه از اين اطلاعات به طور عملي استفاده كنند.
متخصصان تغذيه ايده‌هاي فراواني درباره يك رژيم غذايي سالم دارند. قانون كلي اين است كه بايد مقدار فراواني ميوه و سبزي ميل كنيم، التفاتي به تمام دانه‌ها و حبوبات داشته باشيم و گوشت قرمز را تفنني مصرف كنيم ( نه اين كه جز لاينفك هر وعده غذايي ما باشد). در ضمن نبايد بيش از نياز بدنمان غذا بخوريم. اما مشكل اصلي در اينجاست كه هميشه هم نميتوان به يك بشقاب سبزي و ميوه به يك چشم نگاه كرد، زيرا برخي از آنها سالم تر از انواع ديگر هستند. اين موضوع براي انواع دانه‌ها و ماهي‌ها و مواد غذايي ديگر هم صدق مي‌كند. به عبارت د يگر ممكن است با خود فكر كنيد رژيم غذايي خوبي داريد و سالم غذا مي‌خوريد، اما اگر بدانيد ممكن است با يك تغيير ماهرانه و دقيق در آنچه مي‌خوريد، ميتوانيد به طور قابل ملاحظه‌اي سالمتر باشيد و سالمتر بخوريد، دست به كار مي‌شويد و به فكر جمع آوري اطلاعات درباره خوراكي‌هاي مختلف مي‌افتيد.

پزشكان اثبات كرده‌اند يك رژيم غذايي پرميوه و پرسبزي و مقادير آجيل و محصولات لبني ميتواند فشار خون و كلسترول بد را به اندازه‌ درمانهاي دارويي پايين آورد.
شواهد هم اين موضوع را تصد
یق مي‌كنند كه افزودن فيبر به رژيم غذايي و پرهيز از غذاهايي كه خيلي فرآوري شده‌اند، ميتواند به جلوگيري از شيوع ديابت نوع دو كمك فراواني كند. نيازي نيست كه طعم و مزه غذا را قرباني هدف تغذيه سالم كنيد. نيازي نيست گرسنه بمانيد. نيازي نيست همه چيزهايي را كه دوست داريد، از فهرست غذايي خود حذف كنيد. زمان آن فرا رسيده است كه فهم آگاهانه غذايي خود را دوباره پرورش دهيم.
زمان آن فرا رسيده است كه هوشمندانه ‌تر غذا بخوريم. سلسله مطالبي با اين موضوع در اين كتاب نوشته خواهد شد، كه اميد ميرود مورد استفاده قرار گيرد.

تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

غذاهای مناسب برای پیشگیری از پوکی استخوان

همه ما میدانیم که وجود کلسیم بری خانمها چقدر مهم است و به خوبی آگاهید که فقدان این ماده معدنی سبب بروز پوکی استخوان خواهد شد. ما به شما پیشنهاد میکنیم با تغذیه درست ، میزان کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین کنید
5 خوردنی که نباید خورد !

بیشتر افراد توجهی به رژیم غذایی خود ندارند و همین عامل باعث می شود تا بسیاری از بیماری ها به سراغشان بیاید. با در نظر گرفتن ارزش مواد غذایی توصیه می شود از خوردن خوراکی های زیر خودداری کنید:
خواص درمانی شگفت انگیز نخودآب +طرز تهیه

خواص درمانی شگفت انگیز نخودآب +طرز تهیه
توليد غذايي سالم تر از هميشه

در دنياي صنعتي امروز كه همه چيز ماشيني و مصنوعي است و حتي مواد غذايي توسط اصول مكانيزه و در مقياس بزرگ تهيه مي‌شوند، كميت بالاي مواد غذايي توجه به كيفيت را كاهش‌داده‌است.
مواظب بوتولیسم كشنده ترین نوع مسمومیت غذایی باشید

مواظب بوتولیسم كشنده ترین نوع مسمومیت غذایی باشید
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :