چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم


تاریخ درج : 1389/12/22
تعداد نمایش : 8197

چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم

روزانه از هر يك از گروههاي غذايي حداقل يك ماده غذايي را بخوريد.
بنا بر برخي از آمارها حدود يك پنجم از كودكان زير 6 سال كشورمان از سوءتغذيه رنج مي‌برند. سوءتغذيه از عوامل مختلفي ناشي ميشود، در اين ميان عدم يك برنامه غذايي دقيق و علمي كه بتواند پروتئين و انرژي لازم را براي حفظ سلامتي كامل بدن تامين كند، از اهميت بسزايي برخوردار است.

چه بخوريم تا سالم زندگي كنيم

آنچه پيش روي داريد يك برنامه غذايي كاملي جهت پيش‌گيري از سوء تغذيه و حفظ سلامت بدن است كه توسط معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، انستيتو تحقيقات تغذيه و صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف ) تهيه شده است.
اميد است خانواده‌هاي محترم با رعايت اين برنامه غذايي بر حسب شرايط اقتصادي خود به حفظ سلامتي و بهداشت اعضاي خانواده كمك كنند.

1- شير و لبنيات در رژيم غذايي
2- گوشت و حبوبات در رژيم غذايي
3- نان و غلات در رژيم غذايي
4- ميوه‌ها و سبزي‌ها در رژيم غذايي
5- گروه متفرقه

هوشمندانه بخوريد!

قبول كنيد سالم غذا خوردن كار سختي است. همه ما بارها و بارها شنيده‌ايم كه ميوه سبزي‌ براي سلامتي خوب هستند، اما حتي يك نظر جزيي به وضعيت و آمار سلامت عمومي نشان ميدهد اكثر مردم نميدانند چگونه از اين اطلاعات به طور عملي استفاده كنند.
متخصصان تغذيه ايده‌هاي فراواني درباره يك رژيم غذايي سالم دارند. قانون كلي اين است كه بايد مقدار فراواني ميوه و سبزي ميل كنيم، التفاتي به تمام دانه‌ها و حبوبات داشته باشيم و گوشت قرمز را تفنني مصرف كنيم ( نه اين كه جز لاينفك هر وعده غذايي ما باشد). در ضمن نبايد بيش از نياز بدنمان غذا بخوريم. اما مشكل اصلي در اينجاست كه هميشه هم نميتوان به يك بشقاب سبزي و ميوه به يك چشم نگاه كرد، زيرا برخي از آنها سالم تر از انواع ديگر هستند. اين موضوع براي انواع دانه‌ها و ماهي‌ها و مواد غذايي ديگر هم صدق مي‌كند. به عبارت د يگر ممكن است با خود فكر كنيد رژيم غذايي خوبي داريد و سالم غذا مي‌خوريد، اما اگر بدانيد ممكن است با يك تغيير ماهرانه و دقيق در آنچه مي‌خوريد، ميتوانيد به طور قابل ملاحظه‌اي سالمتر باشيد و سالمتر بخوريد، دست به كار مي‌شويد و به فكر جمع آوري اطلاعات درباره خوراكي‌هاي مختلف مي‌افتيد.

پزشكان اثبات كرده‌اند يك رژيم غذايي پرميوه و پرسبزي و مقادير آجيل و محصولات لبني ميتواند فشار خون و كلسترول بد را به اندازه‌ درمانهاي دارويي پايين آورد.
شواهد هم اين موضوع را تصد
یق مي‌كنند كه افزودن فيبر به رژيم غذايي و پرهيز از غذاهايي كه خيلي فرآوري شده‌اند، ميتواند به جلوگيري از شيوع ديابت نوع دو كمك فراواني كند. نيازي نيست كه طعم و مزه غذا را قرباني هدف تغذيه سالم كنيد. نيازي نيست گرسنه بمانيد. نيازي نيست همه چيزهايي را كه دوست داريد، از فهرست غذايي خود حذف كنيد. زمان آن فرا رسيده است كه فهم آگاهانه غذايي خود را دوباره پرورش دهيم.
زمان آن فرا رسيده است كه هوشمندانه ‌تر غذا بخوريم. سلسله مطالبي با اين موضوع در اين كتاب نوشته خواهد شد، كه اميد ميرود مورد استفاده قرار گيرد.

تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

loading...

     

استخدام در بانک  رزومه کاری  استخدامهای امروز تهران  استخدام شرکت نفت سال 96

آهنگ جدید بهترین هتلهای استانبول

مردی که هزاران زن خاطر خواه او هستند!! +عکس

عکس تکان دهنده ای که لیلا اوتادی منتشر کرد

نظرتان درباره این دختر جذاب چیست؟! +تصاویر

اعدام عاملان ناامنی در بوشهر در ملاء عام +عکس (18+)

اقدام هولناک و باورنکردنی یک عکاس در آتلیه عکاسی +تصاویر

عکس لو رفته از دختر آقای فوتبالیست مشهور در حال مصرف الکل!

عکس جنجالی بازیکن مشهور پرسپولیس با زنان بی حجاب!

مهناز افشار در حال کوهنوردی+عکس

چرا الناز شاکردوست از ایران رفت؟! +عکس

عکس جدید مهناز افشار و دخترش

وحشتناک ترین دختر دنیا! +تصاویر(18+)

بهنوش بختیاری در کنار دختران زیبایش! +عکس

برهنه شدن زن در خیابان به خاطر همسرش! +عکس

خواستگاری شرم آور سیفعلی از بهنوش بختیاری!! +عکس

اقدام زشت و غیر اخلاقی خواننده زن در شیرینی فروشی! +عکس

مطالب مرتبط :

اهمیت شیر در تغذیه!

شیر، نوشیدنی‌ای بسیار مغذی و سرشار از کلسیم، پروتئین،‌ ویتامین‌های گروه B، به‌خصوص ویتامین B2 است و به همین دلیل باید در وعده غذایی صبحانه یا میان‌وعده‌ها گنجانده شود اما این روزها افزایش لبنیات پرچرب در سوپرمارکت‌ها و تمایل مردم به مصرف آنها باعث نگرانی کارشناسان تغذیه و متخصصان قلب و عروق شده است چراكه تجمع چربی در بدن، اثر مستقیم بر رگ‌های قلب دارد و باعث تصلب شرایین می‌شود...
اثرات رژیم های غذایی یویویی

جلوی آینه می روید و از اندام خود احساس نارضایتی می کنید، لباس های زیادی دارید که هیچکدام اندازه شما نیستند، تصمیم به گرفتن رژیم می کنید و همه جور خوراکی را از خودتان منع می سازید، اما این فقط تا چند روز دوام دارد و شما دوباره به حالت قبل بازخواهید گشت.
چگونه مي‌توان به طور صحيح غذا مصرف كرد؟

استفاده از هرم مواد غذايي به شما كمك مي‌كند تا براي تغذيه صحيح از غذاهاي متنوع استفاده كنيد. زماني كه غذاهاي متنوع مي‌خوريد ويتامين‌ها و مواد معدني لازم نيز به بدنتان مي‌رسد
خطر ژیلت‌های یک ‌بار مصرف و ارزان قیمت

خطر ژیلت‌های یک ‌بار مصرف و ارزان قیمت
نشانه های کمبود ویتامین D در بدن را می شناسید؟

کمبود ویتامین D یکی از بیماری های شایع در بین مردم سراسر دنیا می باشد. این بیماری نشانه های خاصی دارد که اگر شما آن ها را در خود مشاهده کردید باید خیلی زود خودتان را به پزشک مراجعه کرده و برای بهبود وضعیت سلامتی خود اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که این نشانه ها تنها به عنوان...
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :    
*عدد بالا:
جستجو های مرتبط
کلید واژه ها
 

نمونه هاشور ابرو  درج آگهی استخدام استخدام سپاه  پسردارشدن تضمینی  خرید اینترنتی بلیط هواپیما

X

جهت عضویت در سایت و دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ، اطلاعات زیر را کامل نمایید. لطفا پست الکترونیک (ایمیل) خود را صحیح وارد نمایید. پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربری در سایت ثبت خواهد شد و با پست الکترونیک خود می توانید وارد سایت شوید.

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :    
 
رمز عبور :  
تکرار رمز عبور :